Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

maanantai 10. maaliskuuta 2014

Hack my breakfast part 1239834, Nymfomaani ja spagu

Taas on tullut aika hiukka uudistaa aamiaistarjoiluani.

Törmäsin tämmöiseen aivan ihanaan Buzzfeedin koontiartikkeliin erilaisista aamiaisista, joita voi ottaa myös "on the go" ja ilokseni suurin osa on melko lailla paleota. Wuuh! http://www.buzzfeed.com/christinebyrne/on-the-go-breakfasts-that-are-actually-good-for-you

Valkkasin sitten ensimmäiseksi testieräksi numeron 11, eli myslipötkö. Muutama kupillinen mantelijauhoa, leivinjauhetta, suolaa, siemeniä, halutessaan myös marjoja, pistin itte Gojeja ja mitä nyt ikinä tahtoo tohon pistää. Kiinteys tulee parista kananmunasta ja agavesiirapista tai hunajasta. Uunissa 180 astetta 10-12min. Jos mä jotain teen, niin siihen voi luottaa, että se on helppoa! Ja tulipa hyvää, joten tein samalla pari satsia. Nyt saan varmasti sitten rasvat ja prodeakin vähän tätä kautta. Ollut itelleni jotenki nuivaa nappailla suoriltaan jotain siemeniä aamulla. Kuvassa on siis jättikokoinen KoKo-lautanen, aattelin viikon pärjäillä tällä satsilla, sit puol minsaa mikrossa aina yksi "slaissi" aamuisin :P

Minun tuotokset on aina taattua askeettista laatua, mutta alkuperäinen löytyy tästä: http://www.elanaspantry.com/muesli-scones/



Jos oot muuten yliherkkä pähkinöille tai siemenille, nin ratkaisu on liottaa niitä. Kas tässä näin ohjeet, ne vähän vaihtelee per pähkinä mut pääpiirteittän veteen yön yli kera suolan. Tämän jälkeen pähkinä on helpompi sulaa vatsassa eikä ärsytä suolistoa. Poistaa toisin sanoen sen ongelman, että pitää syklitellä pähkinöitä, ettei suolisto vahingoitu liikakäytöstä. http://www.thenourishinggourmet.com/2008/07/soaking-nuts.html




Yleisellä linjauksella oon tullut siihen tulokseen, että rasvojen määrää on syytä lisätä. Jotenka avokadoja, pähkinöitä, siemeniä, öljyjä, kookosta jne. Sitten törmäsin tähän MCT-öljyyn, jonka terveysedut on lueteltu as follows:

Tätä käytetään mm kahvissa antamassa lisäenergiaa. Ei kuulemma nälätä pitkään aikaan tommosen kahvin jälkeen, ja rasvoistaan huolimatta kyseessä olisi rasvaa polttava kombo. En oo itte testannu Bulletpriifia vielä, ku oon vähän vältelly tuota kahvia. Tää on ihan veden näköistä, eikä maistu miltään, joten oon ottanu sitä vaan ruokalusikallisen suoriltaan.



Aiemmin tuli kokeiltua tehdä tämmönen kiva piirakka kinkkusuikaleista, ja hyvin uppos. Kunnes pistin yhteen satsiin liikaa suolaa, ja into palo sit siinä. Jään odottamaan uutta inspiraatiota.




Spaguhaaste voi, sanotaanko, kohtalaisesti. Mulla on semmoinen tunne mun pakaralihaksen ja takareiden yhtymässä, että mä oon saattanu venäyttää ne tekemällä taas liian hurjaa tankovenytystä. Keemiä, jos tarkkoja ollaan. Hmph. Se kangistaa, tuo mahdollinen venähdys, jo valmiiksi kankeita takareisiäni. Sen vuoksi en koe normispagun edistyneen mihinkään. Ja nyt mennyt viikonloppu oli sikäli vauhdikas, että mä unohdin venytellä kahtena päivänä ja yhtenä olin niin tajuttoman väsynyt, ettei tullu mitään. Kolme päivää, kolme häpeällistä päivää, kun en venytellyt, ja heti meni ihan jäykäksi paikat. Elättelin toiveita, että tauko tekis hyvää, lihas palautuu jne, mut enpä nyt tiiä... 

Sivuspagau sen sijaan voi ihan hyvin.



Näissä kahdessa alemmassa vatsa ja haaroväli on maassa ja työnnän itseäni käsilläni kohti seinää pitkin lattiaa. Semmonen ns "rento" versio. Eihän tää mun keksintö varmaan oikeasti ole, mutta olen sen omassa päässäni kehitellyt eli toisin sanoen keksinyt pyörän uudestaan, koska varmaan ne enemmän venytelleet on tästä tienneet iät ja ajat. Mutta oon tarjonnut tätä vaihtoehtona kavereilleni, jotka kokee että lantio ja lady partsit repee jos venyttää ylhäältä alaspäin :D



Sunnuntaina ja lauantaina olin leffassa. Molempina söin karkkia kaksin käsin. Pitkästä aikaa, mutta kuitenki... Sen takia, ja jo ilmankin sitä, mulla on ollut tässä jo jonkun aikaa jotenki pulleroinen olo. Oma minäkuva kun ei ole aina ihan stabiili, vaan ns suhdanneherkkä, ja nyt on tämmönen kausi sitten. Tosin vähän pelottaa, että onkohan se varmasti kausi? Enhän vaan oo niin tarkka havaitsemaan itteeni, että läke on oikeesti lisääntyny?

Sunnuntain leffana oli 4h kestävä Nymphomaniac (jaettuna kahteen eri osaan), joka kertoo nymfomaaninaisen elämäntarinan. Lars von Trierin leffa, tosi hyvä ohjaus ja tarina. Suosittelen kyllä kaikille, antaa ajattelemisen aihetta!





Leffatauolla ikuistin taas Annikan valokuvaamassa ruokaansa.

Nymphon jälkeisenä yönä näin sitten unta, että olin heteromies, ja mun olis pitäny harrastaa seksiä Steven Retchlessin kanssa. Se näytti tosi hyvältä ja oli laittautunu ja kaikkea, mutta ainoo mikä siinä unessa nousi ylös oli mun kädet. Ei vaan mahtanu mitään, kaikkeni yritin. Ja näin naisena tässä ois ollu varmasti elämäni kannalta ainutlaatuinen näkökulma ja kokemus tarjolla tähän asiaan, mutta nyt kävi näin, aina ei voi onnistua...



Semmonen loppukevennys tällä kertaa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti