Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Ylitreenattu pässi on iloinen sisustaja

Treenin luvattu ihmemaa. Joka paikka jumissa. Mentaaliselta puolelta huomaan, että välissä on suuri into kohti tankoa, välissä se jopa tympii. Mun tankotreenimaailmani on täysin muuttunut, mutta kun vähän jotenkin se nolottaa niin en sano vielä, että miksi ja mitenkä.


Viikonloppu toi paussin muutoin jokapäiväiseen treeniin, ja luojan kiitos näin, sai jotain muutakin ajateltavaa. Ja kroppa lepoa, varsinkin olkapäät ja ranteet.

Viikonlopun rientona pääsin mm Ikeaan. Mentiin sinne ajatuksella, että kun semmoinen nyt kerta Kuopiossa on, niin kai siellä voisi käydä, silleen huvikseen kävellä läpi ja ostaa ehkä jonkun voiveitsen. Voiveistä en ostanut, mutta lompakko keveni 250 eurolla. Minä vahingossa kirjahylly-tv-tason, onko tämä paha? Sen jälkeen minä vielä 150e Citymarket, koska Salesta ei saa kaikkea ja pitihän sitä täydentää prodevarastot. Sitten vielä kiinalaiseen syömään ja vetämään hiilarimätöt, gluteenilla of course. Palaan tähän vielä myöhemmin.
Ja ei muuta ku tila-auto hyötykäyttöön!

Saalis

Tämmönen pulleroki tarttu mukaan
Ikeasta palattuaan alkoikin sitten palapelin kasaus. Mun mielestä se oli hauskaa, kiva pikku projekti lauantai-illan ratoksi. Seuran mielestä projektit vois olla jotain muutaki, mut kun kriteerina oli "tehdään kunnes alkaa vituttaa" ja tunnin päästä hylly oli pystyssä, niin ehkäpä tuo ei niin paha nakki ollukaan :)

Mun kirjastoni kolmasosa, tällä hetkellä lukujonossa olevat opukset. 


Reipas remppa-apulainen. Mamin pieni fletkumato :)


Eteinen alko muistuttaa sitä tilaa, kun X-Stage saapui. Kaaos had returned!


Tää on se before-kuva

Ja nää on se after-tila
Siis katsokaa nyt miten tyylikkääksi muuttui  tää ilme? :P Ja erityisesti pienellä feikki-lampaantaljalisäyksellä muuttui toi mun "sohva" eli avattu patja-rahi varsin tyylikkääksi istuimeksi.

Tää into levisi sitten pitkin kämppää, sain kuosiin myös toivottomaksi luulemani kaapistot. Nyt ehkä löydänkin jotain, ja syömätöntä ruokaakin tuli vastaan. Ehdin siis tällä kertaa tehdä onnistuneen intervention ennen muumioitumisprosessin alkua :P



Niin, mites se paleo? Kaksi viikkoa käytännössä/luultavasti ketoosissa, ja kropasta tuli kivimöykky, sort of speak. Mulla oli valmentajan tapaaminen ja kommenttina oli, että rasva on kovettunut, silleen not in a good way. Sanoinkohan mä tästä jo? No eniwhuu, mun kroppa pääsi taas osoittamaan, että sille ei kelpaa mikään ja sen toiminnot on jostain eri ohjekirjasta. Hiilarit takas kehiin, eli marjat ja hedelmät, niinkuin kick starttiin kuuluikin. Sitten myöhemmin tuli bataatti, ja nythän tässä ollaan sitten normiruokavaliossa, tosin ilman maitoa ja viljoja. Mut mitä paleoon tulee, niin ajattelen tavallaan olevani paleo, toisaalta en tiedä voinko olla. Missä menee raja? Tein tuossa taannoin FoodDetectiven ja oon sit vältelly maissia, palkokasveja ja pähkinöitä. Mut jatkossa en jaksa tehdä mitään suurta numeroa eli olla tiukan paleo ja miettiä jotain herneitä, onko ok vai ei. Voiko siis kutsua itseään paleoksi, jos mekaanisesti ruokailu tapahtuu normaaliin ihmismäiseen tapaan ilman ihme kikkailuja, syö palkokasveja, syö satunnaisesti maitotuotteita ja gluteenittomia viljoja? No oli mikä oli...

Ituhipin varastot sai uusia purnukoita. Tässä eri pähkinöitä ja siemeniä.

Mun mielestä hiilareiden lisääntyessä olokin on parantunut ja ilman viljoja ja maitoa vatsa tuntuu jotenkin kevyemmältä eikä samanlainen ankara väsymys ole. Paitsi, että töissä olen alkanut juoda kahvia, ja oon sit ihan tillin tallin. Työterveystarkastuksessa lätkäisin tauluun korkeimmat kilpirauhaslukemat, mitä ikinä aiemmin mutta nytkin vasta ihan hippusen yli sallitun lääkkeilläpelottelurajan. Vielä ei lekuri haluais mulle lääkkeitä, mutta suostui kuitenkin siihen, että tutkitaan kilpparin vasta-aineet. Tiedä häntä, jos mulla onkin terve kilpparikaveri, jota vaan kiusataan ja se joku bully ei anna sen tehä läksyjään rauhassa. Empäs kuitenkaan jaksa uskoa. Tätä verikoetta varten mä en sit tiiä miten pitäs käyttäytyä, mut ajattelin syödä nyt pari päivää varuilta maitotuotteita ja gluteenia, jotta jos niillä on osuutta asiaan, se näkyisi sitten siinä verikokeessa. Ei kylläkään mitään hajua, onko se tuon sorttinenkaan koko koe, mut eipähän jää itseä vaivaamaan.

On muuten verenpaineet tippuneet parikytä pykälää, kiitos vaan treenaamisen, varmaankin siitä tää johtuu. Kyllä on välillä vähän turhanki kepeä olo sen vuoksi. JA ainiin joo! Lääkäri sanoi, että mulla on poikkeuksellisen hyvä kolesterolitasapaino ja matalat lukemat. Että ilmeisesti mun keho ei jätä rasvaa pyörimään verisuoniin, tai sitten en syö rasvaa. Jälkimmäinen se ei voi olla, kun joka aamu alkaa jauhelihalla ja myöhmeminki vedän paljon lihaa. Tästä riemuvoitosta kovan rasvan vaarallisuuden suhteen toki riemastuin, kun kerrankin mulla jokin asia edes toimii. Mutta silti ajattelin vaihtaa aamupalat jauhelihasta kalkkunaleikkeleisiin. Helpompaa, ja varmaan kehoa vähemmän rasittavaa.

Nämä marjapurnukat liittyy mun yritykseen saada maustettua mun aamuista leväjuomaa. Siis et varmaan usko, kun sanon, mutta jotenki kummassa on alkanu tympiä maistella joka aamu kalan sisälmyksiltä maistuvaa nestettä...

Viime viikolla törsäsin muuten muutenkin, nimittäin treenikamaan. Sokkarilla oli alet.
 Nilkkapainot, käsipuristin, hulavanne, jumppapallo, hierontapallo, joogamatto, joogapalikat, kuminauha, jotkut remmit, varmaan ne on johonki SM-touhuun sitten tarkotetut...
 Parasta tässä kaikessa, sen lisäksi siis, että pyörällä raahasin nuo kamat kotiin, oli että tuo koko kasa tuli maksamaan 40e. Siis 40e, tuosta kaikesta?! Ihanan halpaa :P Jumppapallo toi heti muuten hien pintaan. Tuo pumppu oli niin pieni ja surkea, että pienten taukojen kanssa pumppasin sitä ainakin 45minuuttia. Ei löytyny HeiaHeiasta sopivaa treenivaihtoehtoa tuolle, mutta kyllä pitäs olla! Sen sijaan käsipuristumet sieltä löytyi, ja siitä huvittuneena kirjasin heti 5minsan puristinreenit.

Siltä varalta, että ylispagaatti pääsee yllättämään, ostin nuo huikeat 2,5e/kpl maksaneet joogapalikat. Nytpä sitten tiedän mitä tehdä, jos tämmöinen tilanne osuu omalle kohdalle, että herään joku aamu vetreänä kuin taikina :P
1kg nilkkapainot
Nilkkapainoja testasinkin jo, ja se oli tosi hauskaa! Jännä miten jalat käyttäytyy eri tavalla niiden kanssa.

ps. Olen taas aloittanut harjoittelut perhoskässäristä kaadolla kopteriin. Ei se mene vieläkään, voi prkl....

ps2. Ainiin! Mä sain vääntymään itseni Allegraan! Silleen semisti, ku yläkäsi ei osu tankoon, ja yläjalka ei oo irti, mut hei! It's a start! En ois ikinä uskonu, ja ihan ekalla treenikerralla! Kuva on vähän hassunläntä, mut eipä se mittään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti