Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

maanantai 29. huhtikuuta 2013

Confessions of a body-moulding party girl

Aion tunnustaa jo tässä vaiheessa, että en jätä opiskelijavappua juhlimatta. En vaikka olen valmennuksessa. Aion ryypätä. Aion tanssia. Tutustua ihmisiin. Tillin tallin. Ja silleen!

Onnistuneen vapun ainekset. Ja sesonkiin sopiva lisäravinne.

Huomenna, maanantaina, on bussiristeily, joka kiertää pitkin erinäisiä pubeja välillä Kuopio-Joensuu. Kestoakin on huikeat 10 tuntia. Tunnen sieltä yhden tytön tankoilun kautta, mutta sekin on eri bussissa. Eipä se mitään, siinähän on aikaa tutustua vierustovereihin. Vuosi sitten meni letkeesti viikko bussikiertueella kiinalaisten kanssa, eiköhän nyt muutamasta savolaisestakin selvitä! D: Ainoa huoli on, että jos tulee huono olo. Se ois ihan kaameeta! Ja niin, ilta päättyy paikalliseen yökerhoon Ilonaan, jonne oon halunnu tässä jo jonku aikaa mut tie on aina vieny muualle. Toivottavasti ei oo laskuhumala jo siinä vaiheessa ku sinne olisin pääsemässä! :D

Ompelin tänään viimeiset irtomerkit. Tuli ihan oikee hiki siinä puuhassa! 

Itse vapun varsinainen biletyspäivä menee Kuopion lääkisopiskelijoiden biletalolla tuolla jossain. Ja sinne jonnekin ihmisiä kyyditsee Kuopion katujuna. Siis katujuna! Lilliputtijuna! Mä niiiiiin rakastan katujunia! Meen sinne parin lääkistytön kans, jotka on sieltä tankoilusta tulleet tutuks, ja hyvä niin, koska jonkun pitää katsoa, että mä poistun siitä junasta. Mun oma psykan ainejärjestö Jyväskylässä on kohtuu köyhä, omaisuutta ei ole ja tuntuu, että budjetti menee nurin jos ostetaan tyyliin pulkka. Näillä lääkisläisillä täällä on tosiaan kokonainen omakotitalo biletystä varten. Tiistaina siellä on jotain yllätystoimintaa, mutta ainakin pihalla on pomppulinna, grilliruokaa, halpaa juotavaa, palju ja rodeohärkä. Voe tokkiinsa, mä tuun niin viihtymään! Ajattelin Kuopioon muuttaessani, että olis tosi kiva tutustua lääkisläisiin, kun niitä ei ole Jyväskylässä, ja ihana että sain siihen mahdollisuuden! Tällaista tämä myös on, kun muuttaa uudelle paikkakunnalle. Tarttee olla erityisen aktiivinen, jotta saa uusia ihmisiä elämäänsä, suomalaiset on kohtuu jähmeitä tutustumaan jos oma elämä rullaa jo mukavasti. Että sinänsä ei mun pitäisikään jäädä vaan kämpille ittekseni vaikka olisi miten hieno ruokavalio tahansa, jos tavoitteena on sosiaalistua. Eikä se itsekseen olo enää mulle niin sovikkaan.
Pottuki on vapusta innossaan! 

Oon kyllä ihan mielissäni noista vapun suunnitelmista. Uusia ihmisiä, uusia mestoja ja totuttua prameampi menoa mitä ympäristön puitteisiin tulee. Ja ah, saa käyttää haalareita, ne päällä on yleensä aina kaikista parhaat ja rennoimmat bileet, eikä tartte kärsiä mistään korkkarikivuista! Kahta kossubatterya lukuunottamatta en oo alkoholia juonut sitten Uuden Vuoden, jolloin mulla oli myös synttärit. Jotenka ei sitä liian usein tule tehtyä. Jos jotain opin niistä parista selvänä heitetystä "lökäreistä baarikuosiin puolessa tunnissa puolilta öin"-baarikeikoista niin multa luonnistuu yllättävän hyvinkin selvänä jorailu. Oon aika yllättynyt ja ylpeä. Mä haluan tulkita sen niin, että itsetunto on kohentunut ja en koe tarvitsevani alkoholia tunteakseni vapautta. Viimeks kun olin baarissa, korvan taakse tarttui naurahtava kommentti "ihana ku sä oot noin messissä!", ja olin ihan vesiselvä siinä tanssahdellessani. Nyt sitten pitkästä aikaa juonkin jotain, ja ei se mun mielessäni tätä venettä kaada kun sitä näin harvoin teen. Tuli myös mieleen, monessako treeniblogissa näkyy viinanjuontitunnustuksia ja kuvamateriaalia asiasta? Ei kai monessakaan. Ehkä ne muut on jämympiä, tai sitten ne ei vaan julkisesti tunnusta tissutelleensa.
Jonkun verran oon kokannu settiä valmiiksi. Kuvan synkkyydestä huolimatta
nää on herkkuja, mansikkabanaaniporkkanasmoothie :P

Kyllähän se vähän stressaa, mitenkä pullaksi sitä itteään taas turvottaa. Ei vaan se alkoholi, vaan sen kylkiäisenä tulevat huonot ruuat, joilta ei voi välttyäkään. Ei se ihan onnistu, että nappaisi broilerit messiin, enkä mä oo niin tälle sieluani myynyt ettenkö voisi joustaa. Voiphan tuo olla, että seuraavassa mittauksessakin vapun tankkaukset näkyy, sen aika kun on taas ihan kohta. Tämmöinen vappumeininki, se on kuitenkin hyväksi mielenterveydelle ja sosiaalisuudelle. Otan tämän tehokkaana hiilaritankkauksena! Sen verran kyllä suunnitellusti tätä toteutan, että tein ruokaa jääkaapin täyteen valmiiksi ja kävin salilla niin, että nyt olisi pari lepopäivää muutenkin paikallaan.
Ja koska nää 2-3 päivää tulee meneen pyllylleen joka tapauksessa,
niin menkööt sitten koko rahan edestä (not smart, I know...).
Nää ostin vappupiknikkiä varten. So sue me! :D 

Itken sitten katkerat turvonneet kyyneleeni vapun jälkeen. Uskon ja toivon, että se on kuitenkin sen arvoista :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti