Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

torstai 19. joulukuuta 2013

Pimeydestä joululomalle

Eilen oli viimeinen tankotunti. Vedettiin vähän kertauksena muutamia syksyn juttuja. Olin oikeen ylpeenä, kun ihmiset näytti niin tottuneen mun rauhalliseen menoon, että nyt kun tehtiinki vähän useempaa juttua samalla tunnilla, niin sen ihan huomasi, että ihmiset on alkaneet pohtia enemmän tekemisiään kuin mitä syksyn alussa. Piti ihan hoputtaa, että ehtii hikoilemaanki. Mun ajatus oli, että siinä vähän muistuu mieleen jotain juttuja, niin voi kukakin sitten joululomalla halutessaan treenailla.



Mun joululoma alkaa tavallaan huomenna. Ensin otetaan vähän vauhtimutkaa Helsingistä, taas käyn mustetahrakoulutuksessa. Sitten nappaan yöjunan Rovaniemelle. Tampereleelta mukaan hyppää mun Jenkki-leikkikalu Josh. Se kun on tosiaan maisterivaihdossa kaksi vuotta, eikä käy kotona Teksasissa ollenkaan tässä välissä, joten adoptoin sen sitten jouluksi meille Kuusamoon. Rovaniemelle mennään, kun kerta junaan istutaan niin sama mennä kerralla vähän pitemmälle :D Eli, käydään vähän istumassa Joulupukin sylissä ja mun vanhemmat tulee sinne sit vastaan. Vähän ku ollaan pyöritty Joulumaassa, niin mennään sitten Kuusamoon, eli sunnuntai-iltana ollaan vihdoin perillä.



Nää kuvat tässä on muutamalta viimeisimmältä treenikerralta. Kikkailtiin vähän Hytkeen valo-olosuhteiden kanssa. Ja taas oon venyyttäny iPhonen kuvaohjelmia äärimmilleen :D Pääsin jo vähän Photoshopin makuun kun länttäsin edellisiin vesileimat, jotka näkyy niissä joulun kuvissa. Ilo oli lyhytaikainen, koska koko ohjelma ei enää käynnisty. Nyt sitten käytössä Picasa taas, jonka vesileimat on kaameet, ja kävipä ilmi, että se oli tunkenu mun koneen täyteen kymmeniä gigoja jotain omia jumiin jääneitä kuvatiedostoja. On siis olemassa jokin valokuva-limbo kansioiden ja Internetin välillä.


Tankoa teen itse vielä perjantaina Helsingissä, käyn taas nöyrtymässä mut tällä kertaa Pole4Fitillä. Mut ei se mitään, kyllä mä sieltä aina niin monta eri palasta saan taas takataskuun. Sitten jää tanko ansaitulle joululomalle, palaan treenaamaan ehkä uuden vuoden jälkeen. Blogia yritän naputella vaikka vähän varastoonkin lomilla. Riippuu miten ehtii, ku pitää sitä Jenkkiäki viihdyttää. Toivon kyllä syvästi, että silläkin kuluisi aika ihan rentoutuessa, koska mä en mitenkään jaksa pää kolmantena jalkana joka päivä leikkiä turistiopasta, koska tää on mullekin oltava loma.


Vähän stressaa tää matkustelu taas, mutta kyllä se siitä sitten ku pääsee kotia lepäämään. Kissa lähti sinne jo pari viikkoa sitten, ihana päästä sitä taas pörröttämään :)

Toinenkin asia jäi tavallaan nyt lomille. Muscle Madness tuli tavallaan muutoksen alle, vaikka olen käytännössä vielä kesään asti valmennettavana. Valkku muuttaa Helsinkiin, joten en näe sitä kuin 2 kertaa ens keväänä. Investoin sitten muutaman tapaamisen sen tekemään saliohjelmaan, joka on suunnattu tankotanssijan tarpeisiin. Pienet lihakset(+matala rasva=mahdollisimman vähän nostettavaa painoa) ja maksimaalinen voima. Bujaaah! Olin yhden salinoviisikaverin kanssa salilla eilen. Oli hirmu kivaa auttaa uutta sali-intoa nousemaan. Siitäpä hoksinkin sitten, että voisin naputtaa tännekin sen mitä mä olen oppinut tässä vuoden aikana tuosta salilla käymisestä. Suu kun vaahtosi siihen malliin kaveria opastaessa, että puolet meni varmaan ohi :D

Tuossa MM-mittauksessa oli kuitenkin hyviä uutisia, vaikka olen tän koko syksyn käynyt ihan muutaman kerran salilla. Vaikka tankoa on välillä liikaakin, niin keho on saanut silti ilmeisesti levätä. Ja kun hiilaria on enemmän, niin sekin auttanee. Ja mitkä lie asiat. Mutta olen nyt 300g päässä 50:stä rasvattomasta kilosta. Wuuuh!! Massu oli pienentynyt, samoin jenkat. Takareisi, se nyt ei luovuta ikinä. Mutta, kiva ku se munki risteilevä kehityskäyrä käy välillä kohti kattoaki :) Ajattelin purkitella vähän tuota MM:ääkin jahka tässä ehtii. Uusi valmennuskierros alkaa taas tammikuussa, niin ehkä siitä jopa jollekulle olisi jotain hyötyäkin, mun Muscle Madness kokemuksia lueskella.

2 kommenttia:

  1. Hitsi kun luin tämän postauksen vasta nyt. Kävelin varmaan sokeana sinun ohi tänään pole4fit:llä, kun olin poletech 2 tunnilla ja sinä varmaan olit heti sen jälkeen olleella poletech 3-4 tunnilla. Olisin sanonut ja että luen blogiasia. Sinun blogisi on kiva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi! Tosin mäkin olin aika pölähdys vaan siinä, kun olin vähän myöhässä niin häselsin itseni aika äkkiä paikalle. Helsingin joukkoliikenne oli viedä mielenterveyden :D Mutta, tulin vessasta kun teiän porukka valtasi pukkarin ja äkkiä pyyhälsin tunnille. Vaikka oisit tiennykin että oon siellä, niin yksi silmänräpäys ja oisin voinu olla jo kadonnu. Tökkää mua sit ens kerralla, käyn takuuvarmasti keväälläkin :) Kiva kun tykkäät blogista :)

      Poista