Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

tiistai 10. joulukuuta 2013

Ennemmin överit ku vajarit!


*Postaus täynnä mun kuvanmuokkauksen helmiä, eli kaikki mun ylilyönnit*

Nättien kuvien muokkaus on kai jokin tasokkaan blogin ulkoinen tunnusmerkki. Useimmiten ne kai taitaa olla jonkin Instagrammin läpi kulkeneita. Mä olen vähän laiska, enkä jaksa muokkailla. Varsinkaan mitään ruokakuvia tms arkista en jaksa muokata. Miksi sen pitäisi näyttää joltain "elegantilta" tai niin kuin se se salaatti olisi 1920-luvulta? Moni blogi näyttää ehkä jo vähän kumiselta, kun jokainen kuva on jonkin filtterin läpi juossut kellertävä väännös, joka ei tunnu enää aidolta. Ruokakuviahan mä en hirveesti postaa muutenkaan jos ei sille jokin pointti ole. Joskus otan kyllä kuvan mun ruuasta, mut sit ennen ku ehdin blogata siitä olen jo sitä mieltä, että kiviäkin kiinnostaa joku ruoka, jota perusjantterikin syö.

Mun blogissa ei oo sitä kuvien aitous-ongelmaa. Voisin mielestäni muokata kuvia paljon enemmänkin, ihan jo sen takia, että Hytkeen treenitila on ihan kamala värimaailmaltaan. Ootte te nähny niitä kuvia, missä on vihreä lattia ja punaista seinillä. Hytkeellä otetuissa kuvissa ei tarttis photoshoppia säästellä. Sen vähän mitä jaksan muokata, teen yleensä Picasalla. 


Sitten on nämä kuvat, jotka on houkutelleet mut ihan johonkin flow'hun. Tässä postauksessa esitellyt kuvat on övereitä, ylilyöntejä kuvanmuokkauksessa, joita oli hauska tehdä ja katsoa, miten kauas voisin tämän teeman viedä. Kaikki nämä on huonolaatuisia, koska jokainen niistä on tehty kännykän miniohjelmilla. Mä vähän vierastan sitä vaivaa, mitä pitäisi nähdä esim Photoshopin opettelussa, sen sijaan helposti lähestyttävän appin mä taas kulutan puhki. Useimmat näistä on kulkeneet läpi 2-3 eri appin tai saman appin monta kertaa, jotta pääsen haluttuun lopputulokseen. Useita eri filttereitä, efektejä ja kuvituksia päällekkäin. Vähän sama kuin jos muokkaisi kuviaan Windows Paintilla. Pitäis jo kasvaa aikuisten liigaan :D 

Lemppari on semmonen Alien-ohjelma. Sit on vedenpaisumus. Muut onki erilaisia filttereitä ja efektejä.

No mutta. Tässä nää nyt on :) Alkuperäinen kuva on vertauksen vuoksi mukana pienempänä. Ja maininta henkilön nimestä, jos se en ole minä.


Alkuperäinen


Kaveri ilmarenkailee Hytkeellä

Alkuperäinen



Alkuperäinen
Poro meidän Kuusamon pellolla.


Alkuperäinen


Tanja Kuopiossa, monistautumassa
             
Alkuperäinen

Tanja, having the time of her life!
Alkuperäinen

Vedenpaisumus!! Oona to the rescue!!

Oona Kuopion Vänärillä. Eiku siis, Superwoman jäällä!

Alkuperäinen, Espanjasta

Lähes sama kuin alla oleva kuva


Alkuperäinen Joanna
Joanna Espanjassa
Alkuperäinen

Pottu pimeydessä



Alkuperäinen
Meidän varmaan sodanaikainen vanha veneenraato mun suvun eräkämpän rannassa, Kuusamossa.

Tämmösiä. Ajanvietteitä. Mun mielestä tuossa on muutama oikeasti hienoki muokkaus sattunu joukkoon, varsinki tää ihan vika vene. Näiden muutamien sekopäiden sekaan :) Vai mitä ootte mieltä, kannattaako vielä lopettaa päiväduunia tän vuoksi? :D

6 kommenttia: