Elämä on erilainen vakiotankoilijan silmin. Tässä blogissa käydään oman mukavuusalueen ulkopuolella, ja takaisin tullaan taas yhtä tarinaa viisaampana, elämän hauskuutta silti menettämättä.

"You will find only what you bring in." -Master Yoda-

sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Treeniviikko-sample

En hirveästi harrasta näitä treeniviikkolistauksia, kun tällä blogilla on mulle jokin muu funktio kuin olla päivyrinä enkä tiedä kostuuko siitä kukaan muukaan mitään, että lukee mitä minä olen tehnyt. 



Mutta jos nyt esimerkin vuoksi kerron, miten minä tässä itseäni tsemppailen.




Kuvassa siis kaksi viikkoa HeiaHeian värittämänä.

Joka päivä on Liikkuvuusharjoite, se on se Ido Sportsin 30/30-kyykkyhaaste. Katselin mm RSP:n avajaisissa tankoesitykset kyykkyasennosta, niin hoitui siinä ne sen päivän haasteminuutit :)

RSP:n avajaiset

Sitten on maanantaisin baletti, torstaisin jazz-tanssi. Oon tykänny tosi paljon. Viime jazzissa oli sijainen, joka teki tosi söpön koreon, ja sain kuvata hänet videolle, enhän mä muuten ois ikipäivänä muistanu kahta minuuttia pitempään miten se meni. Jos en ole täysi kanki, niin kuvaan itseni videolle ja pistän näytille.
Jazzi-kuteissa. Ostin tuossa taannoin Optimal Performancen BiaBrazil-housut, ai vitsi että on mukavat!

Perjantaina tai maanantaina tankofit-tunti, joka on pitkästä aikaa ensimmäinen säännöllinen toisen ohjaama tankotunti, jolla käyn, kun syksyllä en käynyt missään kun ei ollut minun tason ohjaajaa ja säästin muutenkin lihasvoimaa muuhun käyttöön. Nyt sitten mulla on se tankoilijan saliohjelma, jonka oletan käynnistyvän kunnolla vasta maaliskuussa, koska KunnonSalilla on ne laitteet, mitä siihenkin tarvitsen. Siihen kuitenkin kuuluu se ajatus, että salilla tehdään voimaa ja tankoilu hoitaa sen, että se voima tulee siirtymään lajikäyttöön. Eilen kävin viimeksi salilla, ja tälleen harvakseltaan ku käy niin on kyllä taattu että persaus ei oo kävely tai istumiskunnossa taas moneen päivään...

Tämmöstä laadukasta kuvajournalismia on tiedossa kunhan raportoin tankoilijan saliohjelmasta :D


Nyt kun RSP on avattu, olen käynyt kahdella tunnilla. Tuttua settiä, ja Jyväskylän opet on nää molemmat pitäneet. Odottelen sievosti, että nää Kuopion RSP:n varsinaiset ohjaajat eli mun kaverit siinä kehittyy ja alkaa tehä jotain omanlaista settiiään, sit alan käydä niidenki tunnilla :D Ja samalla sitä että mulla on jäsenyys joskus maaliskuun vaiheilla käytössä. Tällä haavaa mennään kymppikortilla eli tulee katottua vähän tarkempaan mille tunnille menee.

Pillikuvat on mun ohjaustunteja. Tiistaisin ja torstaisin.
Sitten on viikonloppujoogat All-In jooga appin avustuksella. Hitsi se on kivaa :P

jazzahtava tankoselfie 
Venyttelyjä en kirjaa, aiemmin kirjasin ne ilman minuutteja, ettei mene hikiliikunnan kanssa sekaisin. Nyt en kirjaa sitäkään, kun se on jotenkin niin pätkittäistä toimintaa. Ehkä voisinkin, jos on oikeasti venytellyt, eikä vaan vähän istunut lattialla jalkaan nojaillen.


Vertailun vuoksi pistän tähän lokakuulta vastaavan HeiaHeian esille uudestaan. Tankoatankoatankoatankoajavielävähäntankoajonkajälkeentankoataas.

Vertailun vuoksi kahdne viikon HeiaHeia viime lokakuulta.
Jees, oon toistaiseksi onnistunut siinä tavoitteessa, että tuollainen meininki ei voi jatkua. Nytkin tuo mun tämän hetken viikko näyttää liikunnallisesti täydeltä, mutta sitten kun sitä katsoo niin välissä on päiviä ku oon vaan kyykkyhaasteen tehnyt tai joogannut tai käynyt baletissa ja jazzissa eli toisin sanoen palauttavia liikuntoja joissa lihakset on saanu myös lepäillä.

Tänä viikonloppuna tuli ulkoiltua myös tanssahtelujen merkeissä. Lähdettiin yksille istahtamaan, mutta päädyttiinkin tanssahtamaan melkeenpä tappiin asti. Alkon määrä ei ollut osalta kummoinen, edelleenkään.


Tää on niin taas tätä nykyaikaa. Tultiinko sitä juomaan, vai kuvaamaan sitä juotavaa? Hard to tell sometimes :D

Aamulla turvotuksen sijaan odottelikin sitten semmoinen enemmänkin kuivahtanut kroppa, jota pysähdyin ihan ajan kanssa äimistelemään peilistä. Sitten piti pukea vähän vaatetta päälle eli sporttikuosia, että voi napata muutaman kuvan äimisteltäväksi. Taattua suttusta puhelinlaatua, mutta ehkä hyvä näin.
Olenko tuossa tosiaan minä? Ja ihan ku oisin (kuvasta en tiiä niinkään mutta livenä) erottanut vatsalihaksia? Cheeez... o.O Ihan jokapäiväiseltä tuo ei kyllä mun mielestä näytä, mut kiva nähä ees sillon tällön että hei katos vaan, siellähän on jotain :D Niin ja hyvä valaistus varmaan sattu kans.


Kuvassa ei siis alusvaatetta, vaikka varmaan se siltä näyttääkin.... Tietysti mitä sitä suotta tankotanssiblogia pitäessä kainostelemaan, ihan niinku mun vatsan ja reiden näkeminen ois täällä jotenki uusi juttu...




Sitten loppukevennyksenä vähän neuropsykologiaa.



Löytyi työpaikkani laatikosta. Siis ihan oikeasta psykologin toimistosta. Love that humor :D


Ja loppukevennyksen loppukevennyksenä vielä vähän Pottua. Voi että se on ihana, mä en kestä!! Kuusi vuotta jo yhdessä elelty mut vieläkään en oo saanu siitä tarpeekseni :)
Potaatti osaa 3 temppua, "istu", "ylös" ja "ympäri" ja se tulee kutsusta ja siirtyy siihen mitä kohtaa maassa taputan. Se on meiän kommunikaatiota, silleen mä kerron sille esimerkiksi sen, että mun viereen mahtuu.

löllöti löllöti!

Kova puskeminen päällä :)

Ja tässä kuvassa onkin sitten menossa se "ylös". Eli silloin se seisoo ja koskettaa mun sormia :)



2 kommenttia:

  1. Musta on ainakin ihan mielenkiintoista nähdä, miten muut tankoilijat liikkuu :) Missä käyt baletissa? Itekkin kävin syksyllä jonkun aikaa mut jotenki se oli liian rauhallista mun makuun vaikka onhan se rankkaakin aika-ajoin. Mut jotenki kaipasin enemmän toimintaa :D Ja postausta tankotanssijan kuntosaliohjelmasta odotan kyllä innolla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sillä aattelinkin että ainakin näin kertaluontoisesti tai sillon tällön tämmösen katsauksen voisi tehdä. Ehkei joka viikko, jos suurin osa palikoista on noin about samoilla paikoilla kuin muinakin viikkoina. Käyn Hytkeellä baletissa ja jazzissa, kumpaakin ohjaaja tekee AMK-opintoja tanssista, niin laadukasta on ollut, mielestäni. Tosin vähänpä minä asiasta tiedän :D Jazzi on ku balettia mutta paremmalla musiikilla, muaki välillä riepoo se hidas pianonpimputus. Kaipaan itekki enemmän toimintaa mutta toisaalta kun se on hidasta ehtii oikeasti miettiä mitä niillä omilla kintuillaan ja käsillään tekee.

      Poista